مراقبت از پوست با روش‌های ساده و خانگی

مقالات
1401.01.22

مراقبت از پوست یکی از عوامل جوان‌تر دیده شدن شما است. روش‌های خانگی ومراقبت و روتین‌های پوستی از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند. پاکسازی پوست، استفاده از مکمل‌ها، تونرها و سرم‌های طبیعی باعث مراقبت از پوست شما می‌شود. همچنین استفاده از کرم‌های دور چشم، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های ضدآفتاب به جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کنند. ماسک‌های صورت طبیعی نیز برای تقویت کلاژن پوست بسیار توصیه شده اند.

روش های ساده برای مراقبت از پوست

پوست تنها لباسی است که تا انتهای عمر با انسان می‌ماند. همین موضوع میزان اهمیت مراقبت از پوست را نشان می‌دهد. داشتن روتین پوستی منظم و رها نکردن رسیدگی پوست، باعث ‌می‌شود اصلی‌ترین بخش زیبای بدن سرحال، صاف و جذاب باقی بماند.
در این مقاله روش‌های ساده و کاربردی برای مراقبت و نگهداری پوست را آموزش می‌دهیم تا با رعایت این موارد ارزشمند، پوستی زیبا، شفاف و جوان داشته باشید.

روتین روزانه مراقبت از پوست، جلوگیری از پیری زودرس

احتمالاً با دیدن پوست سلبریتی‌ها این سوال در ذهن‌تان بوجود آمده که چطور ممکن است پوستی به این جذابی داشته باشند. جواب این سوال بسیار ساده ‌است. سلبریتی‌ها روتین مراقبت از پوست دارند. آن‌ها 7 روز هفته، 30 روز ماه و 365 روز سال را در حال مراقبت از پوست خود هستند. پس انتظار نداشته باشید، اگر در ماه 2 یا 3 روز را برای رسیدگی به پوست خود زمان می‌گذارید، مانند سلبریتی‌ها پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

راز جوانی سلبریتی ها رعایت روتین روزانه

مورد بعدی که باید برای مراقبت از پوست به آن توجه کنید، استفاده از محصولات و مکمل‌های مراقبت از پوست با کیفیت و استاندارد است. اگر از محصولات با کیفیت استفاده نکنید، هرچقدر هم که زمان بگذارید، باز هم به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنید. شرکت آدوراطب تهران به عنوان برترین شرکت خصوصى پخش سراسرى دارو، این امکان را فراهم کرده است تا باکیفیت‌ترین محصولات مراقبتی و مکمل پوست را تهیه کنید.

محصولات پوستی استاندارد

پاکسازی صورت؛ تنفس پوست، راز جوان ماندن

قبل از استفاده از محصولات مراقبتی، باید پوست را به خوبی بشویید تا عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشد. استفاده از روغن‌های پاک کننده انتخاب مناسبی برای این کار است؛ چراکه آرایش صورت را بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست، پاکسازی می‌کند.

جوانی پوست با پاکسازی روزانه پوست

لازم به ذکر است استفاده از مکمل پوست و مو در کنار روتین روزانه، کمک می‌کند ظاهر جذاب‌تری داشته باشید.

با استفاده از تونر، PH پوست را متعادل کنید

وظیفه تونر بازکردن منافذ پوست و آماده کردن آن برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی است. از طرفی وجود ویتامین C، اسید لاکتیک و اسید سالیسیلیک به همراه ترکیبات طبیعی، به برطرف شدن انسداد منافذ پوست کمک کرده و از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کند.

 

تونر باز کننده منافذ پوست

سرم پوستی؛ منبعی مغذی برای صورت

سرم‌ها محصولاتی سرشار از مواد مغذی، ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدان‌ هستند. وظیفه سرم‌ها رساندن مواد مغذی به پوست و مو است. با اینکه سرم‌ها به معنای واقعی کلمه ارتقا ‌دهنده روتین مراقبتی هستند، متاسفانه برخی از افراد از مصرف سرم، چشم‌پوشی می‌کنند.

سرم منبع تغذیه پوست و مو

علاوه‌بر سرم‌های پوستی، سرم‌های مناسب مو هم وجود دارند که به رشد مجدد مو‌ها کمک می‌کنند. اگر فکر می‌کنید رشد دوباره مو‌ها ممکن نیست، مقاله آیا رشد مجدد موها امکان‌پذیر است را حتما بخوانید.

کرم دور چشم، ضد تیرگی و پف‌کردن زیر چشم

قاعده استفاده از محصولات مراقبت از پوست، به این صورت است که محصولات سبک‌تر را قبل از محصولات سنگین‌تر استفاده می‌کنیم؛ بنابراین از آنجایی که کرم‌های دور چشم سبک‌تر و رقیق‌تر از کرم‌های مرطوب‌کننده هستند، آن‌ها را زود‌تر استفاده می‌کنیم. اثرات ضد‌پیری را می‌توان به عنوان مهم‌ترین خاصیت کرم‌های دور چشم بیان کرد.

کرم دور چشم ضد پیری

مرطوب کننده صورت، خداحافظی با خشکی پوست

فرقی نمی‌کند چه نوع پوستی دارید یا از چه روتین پوستی استفاده می‌کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که به‌طور مداوم دو بار در روز از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها با ایجاد سدی محافظ روی پوست، مسئول طراوت پوست شما هستند. مرطوب‌کننده‌ها علاوه‌بر آب‌رسانی، به جذب و اثربخشی بهتر سایر محصولات مراقبتی کمک می‌کنند.

مرطوب کننده ها آبرسان پوست

استفاده از کرم ضد آفتاب، مبارزه با اشعه مضر خورشید

ضدآفتاب سرباز و محافظ پوست است. ضدآفتاب به خوبی سطح پوست را پوشش می‌دهد و از سلول‌ها در برابر پرتو‌های فرابنفش و نور مرئی محافظت می‌کند. عدم استفاده از ضد آفتاب موجب بروز پیری زودرس، بدتر شدن جای جوش و لک می‌شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.
البته یکی دیگر از مهم‌ترین دللایل ابتلا به سرطان، پایین آمدن سیستم ایمنی بدن است. با استفاده از مکمل‌های سیستم ایمنی، خطر ابتلا به سرطان را تا حد امکان پایین آورید.

کرم ضد آفتاب کرم ضد پیری

با ماسک صورت، جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه دهید

ماسک صورت را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین محصولات مراقبت از پوست معرفی کرد. ماسک‌های صورت انواع مختلفی دارند که هدف از استفاده آن‌ها پاک سازی عمیق پوست، لایه‌برداری و از بین بردن لک‌های مختلف پوستی است. ماسک‌های صورت برای انواع پوست‌های خشک، معمولی و چرب تولید می‌شوند. این ماسک‌ها هرکدام ترکیبات ویژه‌ای دارند که با توجه به نیاز و جنس پوست خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

پوست شاداب و جوان با ماسک صورت

مراقبت پوستی برای سنین مختلف

با این که پوست برای خانم‌ها بسیار ارزشمند است، اما متاسفانه در بیشتر اوقات خیلی دیر به این نتیجه می‌رسند که پوست از همان ابتدای جوانی نیاز به مراقبت دارد. در ادامه نکات مهم برای مراقبت از پوست در سنین مختلف را به شما آموزش می‌دهیم تا با رعایت آن‌ها سلامت پوست خود را برای سالیان طولانی حفظ کنید.

مراقبت از پوست از ابتدای جوانی

مراقبت از پوست در 20 سالگی، بهترین دوره برای تقویت کلاژن

دهه دوم زندگی ، جایی است که پوست در اوج زیبایی قرار دارد. بنابراین اگر از همین دوره به خوبی از پوست خود محافظت کنید، حتی بعد از توقف کلاژن‌سازی پوست، ظاهری جذاب و گیرا خواهید داشت. برای این کار همیشه از ضد‌آفتاب استفاده کنید. استفاده از ماسک‌ها و مواد آرایشی چرب خط قرمز شماست. این بازه سنی بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم به همراه ماساژ شبانه است.

20 سالگی اوج کلاژن سازی پوست

مراقبت از پوست صورت بعد از 30 سالگی

با ورود به سن سی‌سالگی پوست شما کم‌کم خشک می‌شود. در اواسط این دهه کلاژن سازی پوست متوقف می‌شود. همین موضوع اهمیت استفاده از روتین روزانه و تغذیه مناسب، برای تقویت کلاژن‌سازی را نشان می‌دهد.
استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب به حفظ شادابی و رطوبت پوست کمک کرده و از بروز خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

مراقبت از پوست صورت در سن 40 سالگی

40 سالگی زمانی است که پوست ظاهری خشک به خودش می‌گیرد. منافذ پوستی بزرگ‌تر می‌شوند و لک‌های پوستی، خال‌ها و کک‌و‌مک‌ها بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. برای بهتر شدن ظاهر پوست در این دوره، از رتینوئید، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای آلفاهیدروکسی استفاده کنید.
استفاده از مرطوب کننده، حجم دهنده، سرم زیر چشم و لطیف کننده پوست، به شاداب شدن و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

چگونه در 50 سالگی پوستی جوان داشته باشیم

50 سالگی سن بروز یائسگی برای خانم‌هاست و از دست دادن استروژن، باعث کاهش ویژگی الاستیکی پوست می‌شود. پوست صورت در این زمان بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به آبرسانی دارد. در این دوره استفاده از محصولات ضدچروک و ضدپیری مانند ترکیبات اسید گلیکولیک و رتینول به داشتن پوستی شفاف کمک می‌کند. ترکیباتی که دارای اسید گلیکولیک هستند می‌توانند شکلی از کلاژن را زیر پوست صورت ایجاد کند.

استفاده از کرم ضد پیری و کرم ضد پروک در 50 سالگی

آیا از تاثیر تغذیه بر پوست اطلاع دارید؟ معرفی مفید‌ترین خوراکی‌ها برای پوست

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جوان نگهداشتن پوست، اصلاح تغذیه و استفاده از خوارکی‌های مناسب است. مفید‌ترین خوراکی‌ها برای پوست را می‌توان میوه‌ها و غذا‌های دریایی معرفی کرد. حتما گوجه‌فرنگی، گردو، آواکادو، ماهی، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای و سیب‌زمینی را در سبد غذایی خود قرار دهید. ویتامین‌های موجود در این دسته از مواد غذایی انقدر ارزشمند هستند که در محصولات آرایشی و بهداشتی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تغذیه مناسب برای پوست

پوستی جوان و جذاب با مکمل‌های آدوراطب

در این مقاله روش‌هایی ساده، اما کاربردی و ارزشمند را معرفی کردیم. حالا با رعایت این موارد می‌توانید تا سالیان سال پوستی جذاب، شاداب و زیبا داشته باشید. اما نکته‌ای که باید  به آن توجه زیادی داشته باشید، استفاده از محصولات مراقبت از پوست استاندارد و با کیفیت است. چراکه استفاده از محصولات غیر استاندارد باعث آسیب‌رساندن به سلول‌های پوست و بروز عوارض جبران ناپذیر می‌شود.

آدوراطب فعالیت خود را از سال 1388 در حوزه فروش و توزیع محصولات دارویى، مکمل و تجهیزات پزشکی در سراسر ایران آغاز کرده است. این شرکت توانسته با رعایت استانداردهاى جهانى در نگهدارى و توزیع دارو، خود را به‌عنوان برترین شرکت خصوصى پخش سراسرى دارو معرفی کند.

 

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مراقبت از پوست با روش‌های ساده و خانگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آدوراطب است.

ثبت شکایات
تلفن واحد شکایت: 021-88385681