حمایت گروه کوبل از هموطنان آسیب دیده از سیل استان سیستان و بلوچستان

اخبار
1403.02.08

گروه کوبل همواره مسئولیت اجتماعی را بخشی از هویت خود می‌داند. هویتی که در ارزش‌ها و اهداف سازمانی به تدریج […]

گروه کوبل همواره مسئولیت اجتماعی را بخشی از هویت خود می‌داند. هویتی که در ارزش‌ها و اهداف سازمانی به تدریج شکل گرفته است. از جمله ارزش‌های محوری در این گروه که در تمام طرح‌ها و پروژه‌‌ها نقش اصلی و مهم داشته سلامت انسان است؛ سلامتی در سه بعد جسم، روان و اجتماع که در برگیرنده ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها می‌باشد.

استراتژی مسئولیت اجتماعی در  گروه کوبل بر توسعه پایدار محیط زیست، کمک به توسعه عدالت سلامت از طریق آموزش و توسعه زیر ساخت‌ها، ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی تاکید دارد و فعالیت‌های گوناگونی را بر این اساس برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند اما فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی این گروه به همین‌جا محدود نمی‌شود. گروه کوبل همواره در تلاش است تا در حوادث، حامی هموطنان آسیب دیده باشد تا بتواند با تامین نیازهای ضروری در کوتاه‌ترین زمان ممکن حامی سلامت آنها باشد.

حمایت از آسیب دیدگان زلـزله کـرمانشاه سال 96، سیل نوروز 98، زلزله کهگیلویه و بویراحمد سال 99، سیل سیستان و بلوچستان سال 1400، زلزله خوی 1401 تجربه عملیاتی مناسبی را در اختیار تیم مسئولیت اجتماعی گروه کوبل قرار داده تا بتواند در  زمانی کوتاه از وقوع حادثه و با اثر بخشی بالا در مناطق آسیب دیده حضور داشته باشد.

شرایط اقلیمی استان سیسستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و موقعیت خاص جغرافیایی همواره با بحران‌های طبیعی روبروست که سیل، خشکسالی و طوفان‌های سهمگین با سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر، از بحران‌های این استان است. مخاطره اصلی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان سیلاب‌های ویران کننده‌ای است که بیشتر در فصول سرد چهره خود را نمایان می‌کند.

و اما سیل اسفند 1402

بارندگی‌های شدید و مداوم از هشتم اسفند 1402، منجر به سرریز‌شدن چهار سد در استان سیستان ‌و بلوچستان شد. با ثبت ۲۵۰ میلی‌متر بارش در ایستگاه پیرسهراب واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، حجم بارش‌ها به بالاتر از میانگین سالانه کشور رسید و شهرستان‌های دشتیاری، قصرقند، نیکشهر و چابهار  به شدت تحت  تأثیر این سیلاب  قرار گرفتند.

 

سیل سیستان و بلوچستان در پایان سال 1402 رنج فراوانی را برای هم‌وطنان‌مان در این استان به همراه داشت. تیم مسئولیت اجتماعی گروه کوبل در زمانی کوتاه در منطقه حاضر شد و با ارتباط با  تیم‌های امداد رسان مردمی، امداد رسانان سازمانی از جمله هلال احمر و شبکه بهداشت توانست نیازهای واقعی منطقه را شناسایی کند و با تامین آنها و نظارت کامل بر توزیع بین آسیب دیدگان از سیل گام موثری در سلامت هموطنان عزیزمان بردارد.

آلوده شدن آب آشامیدنی و شست‌شو که منجر به انتشار بیماری‌های پوستی شده بود ، نیاز مردم به دارو و اقلام  بهداشتی برای کودکان و بانوان را پر اهمیت کرد. به همین دلیل 5000 جعبه از انواع دارو برای بیماری‌های پوستی و سرماخوردگی، 600 بسته پوشک برای کودکان و 3000 پد بهداشتی بانوان تهیه و با کمک تیم‌های امدادی مختلف بین آسیب دیدگان توزیع شد.

ارتباط ما تا همین لحظه (پایان فروردین ماه 1403) با تیم‌های امدادی قطع نشده است و در تدارک ارسال بخش‌های بعدی کمک به مناطق آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان هستیم. امیدواریم گروه کوبل با حمایت همه جانبه قدری از این رنج و سختی هموطنان عزیزمان را در استان سیستان و بلوچستان کم کرده باشد.

 

 

 

 

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “حمایت گروه کوبل از هموطنان آسیب دیده از سیل استان سیستان و بلوچستان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آدوراطب است.

ثبت شکایات
تلفن واحد شکایت: 021-88385681