ویژگی‌های بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

مقالات
1401.02.11

اشعه‌های آفتاب باعث پیری زودرس و ایجاد لک‌های پوستی می‌شوند؛ همچنین اجتناب از نور خورشید امری محال است. لازم است تا برای استفاده از فواید نور آفتاب و همچنین سالم ماندن پوست خود از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنیم. افراد با پوست چرب بیشتر مستعد جوش‌های سرسیاه، آکنه و منافذ پوستی باز هستند و انتخاب کرم ضدآفتاب برای این تایپ پوستی چالش برانگیز است. بافت سبک و ژل مانند، مقدار چربی کمتر و SPF 30 بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب است.

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، جلوگیری از آسیب به پوست

بر‌خلاف باور عموم مردم، پوست چرب بیشتر مستعد چروک و جوش‌زدن است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. اشعه‌های مضر خورشید موجب پیری زود‌رس و ایجاد لک پوستی می‌شود. تنها راه جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، استفاده از کرم ضدآفتاب است. البته افرادی که پوست چرب دارند امکان استفاده از هر ضد آفتابی را ندارند. بافت کرم ضد آفتاب، رنگی‌بودن یا نبودن آن، درصد SPF و حتی نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست چرب با سایر افراد تفاوت‌هایی دارد. با صرف زمانی کوتاه می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در زمینه خرید کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار کسب کنید.

بافت کرم ضد آفتاب برای پوست چرب سبک است

پوست طبیعی حاوی مقدار مشخصی چربی است که از غده‌های زیر پوست ترشح می‌شود. در پوست چرب، ترشح چربی طبیعی، یعنی سبوم بیشتر از حالت عادی است در‌نتیجه پوست ظاهری براق و درخشنده دارد. چربی بیش از حد پوست مشکلات زیادی به‌همراه دارد. باز‌شدن منافذ، کدر‌شدن پوست به‌دلیل تجمع سلول‌های مرده، جوش‌های سر‌سیاه و آکنه از جمله این مشکلات هستند.

با‌ وجود چربی زیاد پوست‌های چرب نمی‌توان مصرف آبرسان و ضد آفتاب را نادیده گرفت. به‌همین دلیل فرمولاتورها، بافت کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌ چرب را سبک و بدون چربی فرموله می‌کنند. هر‌چقدر بافت کرم ضد آفتاب سبک‌تر باشد، برای پوست‌های مستعد آکنه بهتر است. در‌ نتیجه کرم‌هایی به صورت ژل یا فلوئید برای پوست چرب مناسب هستند.

بافت ژل، فلوئید و ژل-کرم بسیار سبک و مناسب پوست چرب

ضد آفتاب‌ مینرال، انتخاب درست برای پوست‌های چرب و حساس

ضد آفتاب مینرال با ایجاد چند فیلتر فیزیکی روی صورت در‌برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. بافت ضد آفتاب طبیعی سنگین است و جذب بالایی ندارد و بعد از مصرف، رد‌های سفید‌رنگی روی پوست باقی می‌گذارد. به‌همین دلیل طرفداران زیادی ندارد و فقط کسانی از آن استفاده می‌کنند که مجبور باشند. ضد آفتاب مینرال برای پوست‌های حساس و زنان باردار و افرادی که در جنوب کشور زندگی می‌کنند، مناسب است. بر‌عکس سایر ضد آفتاب‌ها، کرم‌های ضد آفتاب مینرال برای انواع پوست‌ها قابل است. دارو و ضد آفتاب‌هایی که مربوط به سلامتی و پوست می‌شوند، باید از شرکت پخش دارو مطمئن و تایید شده خریداری شوند.

ضد آفتاب مینرال مناسب برای انواع پوست‌های حساس

چربی کم در کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار

یکی از روش های ساده برای مراقبت از پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب با مدل پوستی است. چربی زیاد کرم ضد آفتاب باعث ایجاد جوش‌های جدید و سرسیاه می‌شود. افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند باید از کرم ضد آفتابی استفاده کنند که نه چربی زیادی داشته باشد و نه پوست را خشک کند.

معمولاً ضد آفتاب رنگی با پوشش زیاد، بافت سنگینی دارد و به‌راحتی وارد منافذ باز پوست‌های چرب و در‌نتیجه باعث ایجاد لک و جوش روی پوست می‌شود. مناسب‌ترین ضد آفتاب برای پوست‌های چرب و جوش‌دار ضد آفتاب‌ غیر‌رنگی با پوشش ملایم است.

چربی طبیعی کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

SPF۳۰ مناسب برای پوست چرب و لک‌دار

خورشید حاوی دو اشعه مضر UVA و UVB است. اشعه UVA موجب بروز سرطان و پیری‌ زود‌رس و اشعه UVB باعث ایجاد تاول، احساس سوزش و خارش پوست می‌شود. اکثر ضد آفتاب‌ها در‌برابر اشعه UVB مقاوم هستند. ضد آفتابی که شاخص PPD دارد، مقاومت پوست را دربرابر اشعه UVA نیز افزایش می‌دهد.

در کشور ما، ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ مناسب است. SPF ۳۰ تقریباً ۹۷٪ از اشعه فرا‌بنفش خورشید را منعکس می‌کند و برای اکثر پوست‌ها با رنگ و تایپ مختلف، مناسب است. یکی دیگر از راه‌های حفظ سلامت و شادابی پوست، استفاده از ویتامین‌ است. مصرف مکمل پوست و مو، بافت پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد و از بروز لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

میزان SPF معیار مناسب در خرید کرم ضد آفتاب

نحوه استفاده کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

بعد از انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب، باید نحوه استفاده از آن را نیز بیاموزید. استفاده نادرست از کرم ضد آفتاب برای پوست چرب باعث ایجاد جوش و کدر‌شدن پوست می‌شود. قبل از مصرف ضد آفتاب، پوست را با شوینده‌ مخصوص پوست چربی تمیز کنید. استفاده از آبرسان و سرم‌های پوستی موجب حفظ شادابی و تقویت کلاژن‌های پوست می‌شود. بعد از این‌که سرم و آبرسان کاملاً جذب پوست شد، دو بند‌انگشت ضد آفتاب مصرف کنید.

ضد آفتاب باید هر ۲ تا ۳ ساعت یک‌بار تمدید شود. برای تمدید ضد آفتاب لازم نیست حتماً پوست خود را با آب و شوینده مخصوص بشورید. برای تمیز‌کردن پوست می‌توانید از دستمال مرطوب مخصوص صورت استفاده کنید سپس ضد آفتاب را روی پوست بزنید. برای داشتن پوستی صاف و سالم، رسیدگی به ظاهر پوست کافی نیست. رعایت رژیم غذایی سالم، خواب کافی و مصرف بهترین قرص برای پاکسازی کبد در کنار روتین پوست، اهمیت بالایی دارند.

استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست تمیز

حفظ سلامت پوست با استفاده از کرم ضد آفتاب

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های کرم ضد آفتاب برای پوست چرب پرداختیم. سبک‌بودن بافت، درصد چربی، مقدار SPF و نحوه استفاده از ضد آفتاب برای پوست چرب اهمیت بالایی دارد. مهم‌ترین اقدام، درمان چربی پوست با رعایت روتین شب و روز است. آبرسان، تونر، شوینده‌ مخصوص، لایه‌بردار و سرم‌های پوست چرب، به‌مرور زمان باعث کنترل مقدار چربی پوست و  پاکسازی منافذ باز می‌شوند.

با مصرف مکمل‌های دارویی تقویت پوست، کلاژن‌سازی تقویت می‌شود و سن پوست با جلوگیری از چروک‌شدن، جوان می‌ماند. اگر شما نیز تجربه‌ای در زمینه استفاده از کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی برای پوست چرب دارید، در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید تا از تجربه شما نیز استفاده کنیم.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ویژگی‌های بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آدوراطب است.

ثبت شکایات
تلفن واحد شکایت: 021-88385681