با این 6 مسکن، دندان درد خود را سریعاً متوقف کنید!

مقالات
1400.10.13

دندان درد یکی از سخت‌ترین درد‌هایی است که هر کس ممکن است در طول زندگی بار‌ها با آن مواجه شود. استفاده از مسواک، نخ دندان، دهان شویه، تعذیه مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشکی باعث می‌شود که دندان‌ها پوسیده نشوند و در ادامه دندان درد را کمتر شاهد باشید.

دندان درد یکی از سخت‌ترین درد‌هایی است که هر کس ممکن است در طول زندگی بار‌ها با آن مواجه شود. استفاده از مسواک، نخ دندان، دهان شویه، تعذیه مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشکی باعث می‌شود که دندان‌ها پوسیده نشوند و در ادامه دندان درد را کمتر شاهد باشید. توجه کنید که منشا دندان درد می‌تواند به دلیل عفونت گوش و گلو، سینوزیت و یا صدمه دیدن فک نیز باشد. به همین دلیل همیشه نباید خودسرانه از مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها استفاده کرد. با این توضیحات چه قرصی برای دندان درد خوبه؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به‌طورکلی 7دارو‌ی موثر را برای کاهش درد دندام معرفی ‌کنیم.

بهترین مسکن قوی دندان درد خانگی را بهتر بشناسید!

دندان درد به حدی سخت است که در آن زمان تحت هر شرایطی می‌خواهیم از شر آن خلاص شویم. به همین دلیل ممکن است طبق توصیه دیگران یا تجارب پیشین خود از بی‌حس‌کننده‌ها، مسکن‌ها و آنتی‌ بیوتیک‌ها استفاده کنیم. اما بهتر است که بدانید برخی از دارو‌هایی که برای دندان درد استفاده می‌شود تاثیر قابل توجهی روی کاهش درد دندان ندارند. به همین دلیل در ادامه لیستی از بهترین روش‌های درمان دندان درد خانگی را معرفی می‌کنیم که سریع‌تر بتوانید درد خود را از بین ببرید!

کاهش درد دندان با قرص ایبوپروفن

1.      ایبوپروفن مسکنی قوی برای درمان سریع دندان درد

ایبوپروفن یک مسکن غیر استروئیدی بوده که در کاهش درد دندان موثر است. قرص ایبوپروفن در دو دوز 200 و 400 میلی‌گرم در دسترس است. کسانی‌که به مشکلات قلبی دچارند یا خونریزی دارند نباید از ایبوپروفن بدون تجویز پزشک استفاده کنند. همچنین افرادی که به دارو‌های ضدالتهابی و غیر استروئیدی حساسیت دارد باید از مصرف دارو‌هایی مانند ایبوپروفن خودداری کنند. اما اگر از افراد منع مصرف ایبوپروفن نیستید این مسکن می‌تواند به‌صورت موقت دندان درد شما را به‌طور قابل توجهی کاهش ‌دهد.

2.      استامینوفن بهترین مسکن برای درد‌های بعد از کشیدن دندان!

گاهی ریشه درد به دلیل کشیدن دندان پوسیده یا دندان عقل است. به همین دلیل اگر شما هم در چنین شرایطی هستید بهتر است برای کاهش دندان درد خود از استامینوفن استفاده کنید. البته توجه کنید که اگر دندانپزشک شما بعد از جراحی و کشیدن دندان مسکن‌های دیگری برای شما تجویز کرده بهتر است که طبق دستور پزشک پیش بروید. اما بهطور کلی عوارض جانبی قرص استامینوفن نسبت به سایر مسکن‌ها کمتر است و به همین دلیل از این ضد درد قوی بیشتر استفاده می‌شود.

استامینوفن اگر چه خاصیت ضد دردی بالایی دارد اما ضدالتهاب نیست. استامینوفن را همراه با مسکن‌های ترکیبی دیگر تجویز می‌کنند که درد سریع‌تر متوقف شود. در نهایت توصیه می‌کنیم که از مصرف بیش از حد استامینوفن خودداری کنید، زیرا مصرف بی‌رویه مسکن‌ها باعث بروز بیماری و مشکلات در کبد می‌شود.

ژلوفن مسکنی پرمصرف که جذب گوارشی راحت‌تری دارد

3.      ژلوفن مسکنی پرمصرف که جذب گوارشی راحت‌تری دارد!

ژلوفن شکل ژلاتینی ایبوپروفن است که جذب گوارشی راحت‌تری نسبت به قرص دارد. از ژلوفن برای تسکین انواع درد دندان، آرتریت، درد مفاصل و درد‌های دوران قاعدگی استفاده می‌شود. ژلوفن بهصورت کپسول در دو دوز 200 و 400 میلیگرم در دسترس است. اگر حساسیت خاصی به ژلوفن ندارید، از آن می‌توانید بهعنوان یک ضد درد موثر استفاده کنید. توجه کنید که به هیچعنوان از ژلوفن یا سایر مسکن‌ها در تعداد بالا استفاده نکنید. استفاده همزمان از 2 یا 3 ژلوفن یا سایر مسکن‌های دیگر خطرناک بوده و ممکن است مشکلات دیگری را برای شما به وجود آورد. اگر دندان درد شدیدی دارید ممکن است منشا دردتان متفاوت باشد به همین دلیل مراجعه به دندانپزشکی منطقی‌تر است!

4.      نوافن کپسولی ترکیبی برای درمان سریع دندان درد!

برای درمان فوری دندان درد شبانه یکی از بهترین مسکن‌ها نوافن است. نوافن کپسولی ترکیبی از کافئین، استامینوفن و ایبوپروفن است. نوافن برای دندان درد شدید بسیار موثر عمل می‌کنند. مسکن‌های ترکیبی بیشتر به‌صورت کپسول ساخته می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

توجه کنید که استفاده از دارو‌های ترکیبی ممکن است عوارض ناخواسته‌ای را به همراه داشته باشتد. به همین دلیل از مصرف بیش از حد آن خوداری کنید. هر عدد کپسول نوافن شامل 325 میلی‌گرم استامینوفن، 40 میلی‌گرم کافئین و 200 میلی‌گرم ایبوپروفن است. نیمه عمر نوافن 3 تا 4 ساعت است و به خوبی از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود.

سلکوکسیب برای دندان درد

5.      آیا مفنامیک اسید به عنوان مسکن برای دندان درد موثر است؟

مفنامیک اسید یکی از دارو‌های ضد درد از دسته دارویی غیر استروئیدی بوده که فاقد هرگونه کورتون است. مفنامیک اسید هرچند در دندان درد شدید تاثیر قابل توجهی ندارد اما در درد‌های ملایم تا متوسط و درد‌های قاعدگی موثر است. کپسول مفنامیک اسید بسیار پرکاربرد است و پس از عمل جراحی نیز از آن برای کاهش التهاب و درد استفاده می‌شود. مفنامیک اسید را باید طبق دستور پزشک مصرف کرد اما به‌طور کلی می‌توان از آن در طول روز 1 تا 3 نوبت استفاده کرد.

ناپروکسن یکی از داروهای قدرتمند برای کاهش درد دندان

6. ناپروکسن؛ بهترین مسکن برای مسکن برای دندان درد

ناپروکسن یکی از داروهای قدرتمند برای کاهش دندان درد، آرتروز، بورسیت و حملات نقرس است. توجه کنید که ناپروکسن هر چند از اکسی کدون در کاهش درد بهتر عمل می‌کند اما دارای هشدارهای جعبه سیاه است. ناپروکسن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل اگر جراحی دندان انجام داده‌اید برای کاهش درد قبل از مصرف ناپروکسن با پزشک خود حتماً مشاوره کنید. ناپروکسن در کاهش درد دندان اثرگذاری سریعی دارد و از طریق گوارش نیز جذب می‌شود. توجه کنید که زنان بارداری که به دندان درد دچار هستند نباید در سه ماهه سوم بارداری خود از ناپروکسن استفاده کنند!

مسکن‌های خود را از بهترین شرکت‌های دارویی ایران تهیه کنید!

در این مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم که چه قرصی برای دندان خوبه. در این مقاله 7 داروی موثر برای کاهش درد دندان معرفی کردیم که اثر بسیار قابل توجهی دارند. از مهم‌ترین مسکن‌هایی که برای کاهش درد دندان می‌توان به ایبوپروفن، سلکوکسیب، ژلوفن، نوافن، منفامیک اسید و استامینوفن اشاره کرد. توجه کنید که اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا به دارو‌های ضدالتهاب و ضد درد حساسیت دارید حتماً پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم مسکن‌های خود را از بهترین شرکت‌های دارویی ایران تهیه کنید. کیفیت ساخت دارو می‌تواند در اثربخشی آن تاثیر قابل توجهی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که دارو‌های خود را از شرکت‌های دارویی معتبر تهیه کنید. شرکت آدورا طب به بیش از یازده هزار داروخانه، بیمارستان و مراکز درمانی انواع دارو را توزیع می‌کند. سبد توزیع آدوراطب، شامل محصولات وارداتى و تولیدى شرکت‌هاى برتر همچون کوبل دارو، داروسازی عبیدی، آسترازانکا و سانوفی است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “با این 6 مسکن، دندان درد خود را سریعاً متوقف کنید!”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آدوراطب است.

ثبت شکایات
تلفن واحد شکایت: 021-88385681