بهترین دارو برای عفونت رحم چیست؟

مقالات
1400.12.01

رحم اندامی در بدن جنس ماده تمام پستانداران است که مانند یک گلابی وارونه در محوطه لگن قرار دارد. دیواره‌‌های […]

بهترین دارو برای عفونت رحم چیست؟

رحم اندامی در بدن جنس ماده تمام پستانداران است که مانند یک گلابی وارونه در محوطه لگن قرار دارد. دیواره‌‌های ضخیم عضلانی رحم، در واقع قوی‌ترین عضلات بدن یک زن را تشکیل می‌دهند. گاهی برخی از بیماری‌های زمینه‌ای، مشکلات مادرزادی یا ژنتیکی، باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد طبیعی رحم می‌شوند. این اختلالات به دلایل متفاوتی به‌ وجود می‌آیند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بیماری‌های رحم آشنا کرده و روش‌های برطرف کردن هرکدام از این مشکلات را بررسی کنیم. همچنین پاسخ این سوال را خواهیم یافت که بهترین دارو برای عفونت رحم چیست؟

آشنایی با رحم و بافت آن

رحم یا زِهدان، اندامی در بدن زنان است که تشکیل جنین در آن انجام شده و جنین پیش از زایمان در این اندام رشد می‌کند. دیواره رحم، پرقدرت‌ترین عضله بدن است. همین قدرت زیاد است که در هنگام زایمان باعث خروج نوزاد از شکم می‌شود. طول رحم در حالت عادی حدود 6 سانتی‌تر بوده اما هنگام بارداری تا چندین برابر افزایش خواهد داشت.

سطح داخلی جداره رحم را بافتی به‌نام اندومتر تشکیل می‌دهد که در هر بار عادت ماهانه ریزش داشته و باعث خونریزی در این دوره می‌شود. بافت اندومتر شامل دو لایه پایه و کاربردی است. لایه اول، لایه پایه‌ای یا بازال است که همیشه باقی مانده و به عنوان بافت مادر در اندومتر رشد می‌کند. لایه دوم، لایه کاربردی است که در هر سیکل ماهانه دچار ریزش شده و به طور مجدد از لایه پایه تشکیل می‌شود.

بهترین دارو برای عفونت رحم چیست؟

نحوه عملکرد رحم چگونه است؟

آزاد شدن تخمک از تخمدان و انتقال به حفره رحم از طریق لوله فالوپ، در صورت وجود اسپرم و وقوع لقاح، روند بارداری را آغاز می‌کند. در طول دوران بارداری، رحم از جنین در برابر آسیب‌های فیزیکی مراقبت کرده و مواد غذایی مورد نیاز را به جنین می‌رساند. همچنین مواد اضافی و سموم را از ناحیه رحم خارج می‌کند تا محیط اطراف جنین، امن و بی خطر باقی بماند. رحم هنگام بارداری و زایمان، ابعاد نسبتا بزرگی پیدا کرده و حتی پس از زایمان نیز نسبت به ابعاد اولیه پیش از بارداری، بزرگ‌تر است. به همین دلیل زنانی که حداقل یک بار تجربه بارداری و زایمان را داشته باشند، رحم بزرگ‌تری نسبت به سایر زنان دارند.

ابتلا به بیماری‌های رحم که در ادامه به‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد، ممکن است عواقب جدی‌ای به دنبال داشته باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلال در بدن خود، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و داروهای تجویز شده را تهیه و مصرف کنید. آدوراطب یک شرکت توزیع و پخش دارو است که پخش انواع داروها، مکمل‌ها و تجهیزات پزشکی و بهداشتی را بر عهده دارد. در وبسایت شرکت پخش دارو آدوراطب می‌توانید دارو‌های مربوط به بیماری موردنظر را یافته و جزئیات مربوط به هر دارو را مشاهده کنید.

اختلالات رحم، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های زنان

گاهی به دلایل مختلفی، مشکلاتی در رحم به وجود می‌آید. این مشکلات می‌توانند به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای در نواحی دیگر بدن، مسائل ژنتیکی یا مادرزادی ایجاد شده باشند. برخی از این بیماری‌ها ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در بارداری مانند زایمان زودرس شوند. گاهی جدی نگرفتن مشکلات جزئی، ریسک ابتلا به بیماری‌های پرخطر را ایجاد می‌کند. برای درمان بیماری‌های رحم باید از داروهای معتبر استفاده کرد. اما سوال اصلی اینجاست که بهترین دارو برای عفونت رحم چیست؟

بسیاری از بیماری‌ها هستند که در صورت توجه و بررسی به موقع، به راحتی درمان می‌شوند. همچنین داروهایی که برای بیماری‌های کم شدت تجویز می‌شوند، قطعا عوارض و عواقب کمتری برای بدن دارند. توجه داشته باشید که مصرف برخی از داروها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. چراکه در این دوره رحم فشار زیادی را تحمل می‌کند. به عنوان مثال مصرف برخی از داروی های ام اس مانند گلاتیرامر‌استات یا تریفلونومید در این دوران مورد تایید پزشکان نیست.

بیماری‌های مادرزادی رحم باعث ایجاد چه مشکلاتی می‌شوند؟

گاهی هنگام شکل گیری رحم در بدن جنین، تداخل‌هایی به وجود آمده و این موضوع باعث شکل گیری رحم با ساختاری متفاوت از حالت نرمال می‌شود. در اکثر موارد، مشکلات مادرزادی رحم نمی‌توانند تداخلی در دوران بلوغ یا بارداری ایجاد کنند. اما گاهی این مشکلات مادرزادی، زمینه ساز زایمان زودرس، سقط مکرر جنین و مسائلی از این قبیل می‌شوند. بیماری‌های مادرزادی رحم انواع زیادی دارند که برخی از رایج‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین دارو برای عفونت رحم چیست؟

فیبروم، یکی از رایج‌ترین بیماری‌های رحم

توده‌های فیبروم معمولا توده‌های خوش خیمی هستند که تبدیل به سرطان نخواهند شد. فیبروم‌های کوچک هیچ مشکلی برای دوران بارداری ایجاد نمی‌کنند اما فیبروم‌های بزرگ ممکن است باعث دشوار شدن بارداری و شرایط زایمان‌ شوند. از علائم ابتلا به این نوع بیماری می‌توان به خونریزی‌های سنگین و غیرطبیعی، درد در ناحیه شکم و کمر، حس درد در هنگام برقراری رابطه جنسی و احساس درد هنگام ادرار اشاره کرد. در صورت مشاهده چنین علائمی در بدن خود، بهتر است زودتر به پزشک مراجعه کنید. چرا که امکان ابتلا به بیماری‌های فیبرومی وجود دارد.

نشانه‌های ابتلا به عفونت رحم در زنان چیست؟

عفونت رحم از طریق بیماری التهابی لگن شکل می‌گیرد که در آن یک بخش یا تمام سیستم تناسلی زن دچار عفونت می‌شود. معمولا این مشکل با انتقال باکتری‌ها هنگام برقراری رابطه جنسی، از واژن به رحم و دهانه رحم شروع می‌شود. عفونت رحم در مراحل اولیه، علائم و نشانه‌های پررنگی ندارد و ممکن است فرد در ابتدا از وجود عفونت در رحم خود آگاه نشود. به همین دلیل، معمولا این بیماری زمانی تشخیص داده می‌شود که زنان به دلیل احساس درد در ناحیه شکم و لگن به پزشک مراجعه می‌کنند. متاسفانه این شرایط به معنای پیشرفت کردن عفونت رحم است. بارزترین علائم عفونت رحم عبارت‌اند از:

  • احساس درد شدید در ناحیه شکم و لگن
  • احساس درد در هنگام برقراری رابطه جنسی
  • ترشحات غیرطبیعی واژینال با رنگ و بوی نامطبوع
  • احساس درد هنگام دفع ادرار
  • تب و لرز
  • دردهای ناحیه زیر شکم
  • بیهوشی‌های ناگهانی
  • خستگی مفرط و دائمی
  • حالت تهوع و استفراغ‌های ناگهانی و مکرر
  • خونریزی غیرطبیعی هنگام رابطه جنسی یا بین دوره‌های عادت ماهانه

این موارد از جمله شایع‌ترین علامت‌های عفونت رحم هستند. توصیه می‌شود در صورت مشاهده هریک از این موارد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بهترین دارو برای عفونت رحم چیست؟

استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک، بهترین روش درمان عفونت رحم

از آنجایی که عفونت رحم بیشتر به دلیل عفونت‌های باکتریایی شکل می‌گیرد، انواع داروهای آنتی‌بیوتیک برای درمان این بیماری تجویز می‌شود. تشخیص اینکه عفونت از چه طریقی و بر اثر چه نوع باکتری‌ای ایجاد شده، امری دشوار است. معمولا در این موارد دو نوع آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. آنتی بیوتیک‌های خوراکی برای مشکلات جزئی و سطحی مصرف می‌شوند. آنتی بیوتیک‌های وریدی، مربوط به عفونت‌های شدید بوده و افراد برای دریافت دوزهای این نوع دارو نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

درمان عفونت رحم زمانی که تازه ایجاد شده باشد به راحتی توسط آنتی بیوتیک‌ها انجام می‌شود. اما زمانی که روند درمان پیگیری نشود، عفونت به نواحی دیگر لگن منتقل شده و حتی گاهاً نیاز به جراحی ایجاد می‌شود.

شرکت پخش دارو آدوراطب، توزیع کننده معتبرترین داروهای ایرانی و خارجی در کشور

در این مقاله تلاش کردیم تا به پرسش بهترین دارو برای عفونت رحم چیست، پاسخ دهیم. همچنین به معرفی علائم و نشانه‌های ابتلا به عفونت رحم پرداختیم. در پیایان نیز اعالم کردیم که بهترین دارو برای درمان عفونت رحم، آنتی بیوتیک است.

استفاده از داروهایی که توسط شرکت‌های معتبر تولید شده‌اند، اهمیت زیادی در فرآیند بهبود افراد دارد. به همین دلیل است که تهیه دارو از فروشندگان معتبر و شناخته شده اهمیت زیادی پیدا کرده است. شرکت آدوراطب، یکی از سازمان‌های خصوصی کشور است که در زمینه توزیع دارو فعالیت می‌کند. این مجموعه بیش از 10 سال سابقه فعالیت دارد. همچنین با تولیدکنندگان داخلی و خارجی متعددی مانند کوبل دارو، داروسازى دکتر عبیدى، سانوفى و آسترازنکا همکاری می‌کند. شما می‌توانید در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه با شماره تلفن 021-88385660-80 تماس حاصل کنید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین دارو برای عفونت رحم چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آدوراطب است.

ثبت شکایات
تلفن واحد شکایت: 021-88385681